Από τον 9ο ή τον 8ο π.Χ. αιώνα οι
Έλληνες εμφανίζονται να χρησιμοποιούν την αλφαβητική γραφή που δηλώνει, κατ’
αρχήν, όλους τους φθόγγους μιας γλώσσας, άσχετα αν πρόκειται για σύμφωνα,
φωνήεντα ή ημίφωνα. Κατά κανόνα δηλαδή, κάθε σημείο, γράμμα ή γράφημα, δηλώνει
έναν φθόγγο και όχι μία συλλαβή. Όπως γράφει ο αείμνηστος Μανόλης Ανδρόνικος,
το αλφάβητο δίκαια χαρακτηρίστηκε ως «η
πιο σημαντική και ιστορικά αναλλοίωτη προσφορά των Ελλήνων στον ευρωπαϊκό πολιτισμό», αλλά και ευρύτερα στον παγκόσμιο πολιτισμό θα
μπορούσαμε να υποστηρίξουμε, αφού τα πιο σημαντικά κείμενα στον δυτικό κόσμο
έχουν γραφτεί με αλφάβητα παραγόμενα από το ελληνικό (λατινικό, γοτθικό,
σλαβικό).
Πολλές προσπάθειες έχουν γίνει
μέχρι σήμερα για την αναγνώριση από διεθνείς οργανισμούς μιας Παγκόσμιας Ημέρας
για την Ελληνική Γλώσσα. Τα επιστημονικά
επιχειρήματα τα οποία αναπτύσσονται και
επιστρατεύονται ( μακραίωνη ιστορία της ελληνικής γλώσσας, αδιάρρηκτη
ενότητα, σαφήνεια στην έκφραση λεπτών εννοιών της φιλοσοφίας και της επιστήμης,
αδρών εννοιών του πολιτικού λόγου και των πολιτειακών θεσμών, σύνθετων εννοιών
του ευαγγελικού λόγου και της πατερικής θεολογίας, καθώς και βαθιών στοχαστικών
εννοιών τού αρχαίου δράματος, της πεζογραφίας και της ποίησης, οικουμενικότητα
μέσω της επίδρασης που άσκησε και ασκεί στις άλλες γλώσσες, το γεγονός ότι
επιλέχθηκε ως η γλώσσα των Ευαγγελίων, τοποθετήσεις εγνωσμένου κύρους
προσωπικοτήτων καθώς και των δύο Ελλήνων ποιητών που τιμήθηκαν με βραβείο
Νόμπελ κ.ά ) είναι αναμφισβήτητα ορθά και κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο, μας λείπει σήμερα μια βαθύτερη –
φιλοσοφική προσέγγιση της ελληνικής γλώσσας, η οποία θα αποκάλυπτε την
ιδιαιτερότητά της μέσω της βαθιάς σχέσης και σύνδεσης που διατηρεί με την
οικουμενική σκέψη που έχουν ανάγκη οι καιροί μας και την καταλυτική της «εν
δυνάμει» σήμερα επίδραση στην επίτευξη του πυρήνα των σκοπών και των αρχών του Ο.Η.Ε., έτσι ώστε να τύχει αυτοδίκαιης
αναγνώρισης και θέσπισης της Παγκόσμιας Ημέρας της από τον Ο.Η.Ε. Για
περισσότερα δες: Παγκόσμιες Ημέρες και Ελληνική Γλώσσα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου