Οι τεχνολογίες που ως ανθρωπότητα
έχουμε αναπτύξει έχουν συμβάλει στην διαμόρφωση μιας νέας για την ανθρώπινη
συνείδηση κατάστασης. Πληροφορίες, εικόνες και συμβάντα μεταδίδονται πλέον με
ασύλληπτη, σε σχέση με άλλες εποχές, ταχύτητα. Οι αποστάσεις στην
συνείδησή μας εκμηδενίζονται με αποτέλεσμα σιγά -σιγά και ανεπαίσθητα να
τροποποιείται η σχέση μας με το χρόνο και το χώρο. Σταδιακά
συνειδητοποιούμε ότι όλοι οι άνθρωποι παρά τις όποιες διαφορές μας (γλώσσα,
χρώμα, εθνότητα) διαβιούμε στον ίδιο πλανήτη, έχουμε τις ίδιες ανάγκες και
αντιμετωπίζουμε κοινά ουσιώδη, πολύπλοκα προβλήματα (ενεργειακό,
περιβαλλοντικό, οικονομίας, ανάπτυξης, ανεργίας, μετανάστευσης
κ.λπ.) που απαιτούν ριζικά διαφορετικούς τρόπους
αντιμετώπισης. Τα δύο τελευταία χρόνια μάλιστα η εμφάνιση και η παρουσία του νέου κορωνοϊού σ' όλο τον πλανήτη, συμβάλλει να συνειδητοποιηθούν βαθύτερα οι πιο πάνω επισημάνσεις και παραδοχές.
Μια σύντομη ιστορική αναδρομή θα μας πείσει, ότι κάθε φορά που η ανθρωπότητα
διαρρηγνύει τις υφιστάμενες σχέσεις της με το χώρο και τον χρόνο, νέες θεωρίες
αναδύονται επιδιώκοντας να απαντήσουν πειστικότερα στις υπάρχουσες
πραγματικότητες και να εξασφαλίσουν ευοίωνες προοπτικές για το μέλλον.
Σ' αυτή την κατεύθυνση η Σφαιρική - Ερμηνευτική - Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική και εν πολλοίς Ολιστική Παιδαγωγική αποτελεί επίκαιρο προϊόν της εποχής μας. Για την αναγκαιότητα, την ιστορική διαδρομή συγκρότησής της καθώς και τις θέσεις της δες:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου